کارگاه رشد تفکر و خلاقیت برای کودکان
مرکز آموزش های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی با همکاری موسسه چیستا کارگاه رشد تفکر و خلاقیت برای کودکان برگزار می کند.
مدرس دکــتـر صـالــحـیـان (دکترای فلسفه تعلیم و تربیت)
زمان برگزاری:
سه شنبه، چهارشنبه، پنجشنبه
نکته مهم: در هفته یک جلسه برگزار می گردد. روز دقیق کلاس، باتوجه به نظرسنجی و حدنصاب دانش پژوهان برنامه ریزی خواهد شد)
8 تا 12 خواهران
15 تا 19 برادران
مکان: قم ، خیابان دورشهر، کوچه1 ، جنب کلانتری، مرکز آموزش های کاربردی
درصورت بروز خطا در ثبت نام به آیدی زیر در ایتا پیام دهید
حضوری
16ساعت
مهلت ثبت نام پایان رسیده
دوره شروع شده است
دوره اتمام یافته است
زمان ثبت نام به اتمام رسیده است
آشنایی نظری و عملی با مبانی شیوه آموزشی فبک
آشنایی با مبانی آموزش خلاقیت و تفکر برای کودکان
آشنایی با کاربرد شیوه های نوین مدیریت کلاس
آشنایی با شیوه های تربیت موثر کودکان
مساله فبک، اهداف ورویکرد:
مسئله فبک( اندیشه ورزی برای کودکان) رشد یکپارچه ساز و هماهنگ تفکرمحور دانش آموزان از لحاظ شناختی و اجتماعی و عاطفی است.
با توجه به اینکه اکثر نظامهای رسمی تعلیم و تربیتی تنها بر آموزش های رسمی و حفظ محور تاکید می کنند نه رشد و آموزش مهارت های اندیشه ورزانه، هدف فبک آموزش توانایی های تفکر محور در ارتباط با زمینه های شخصیتی و زیستی و عاطفی کودک و نوجوان است تا یادگیری وآموزش و فرایند تربیت را برای کودک ونوجوان به فرایندی غنی و جذاب و پرشور تبدیل کند.
محورهای اصلی که شیوه آموزش فبک بر آنها مبتنی است به این ترتيب خواهد بود:
۱.تفکر خلاقانه: کودک و نوجوان در فبک، تفکر را نه به عنوان امری قالبی، بلکه به عنوان امری خلاقانه تجربه خواهند کرد، تفکر خلاقانه تفکری است که کودک ونوجوان در طرح و کشف مسائل و نتایج و فرایندها، مشارکت فعالانه و براساس خلاقیت فردی و در روند مشارکت گروهی خواهد داشت و شیوه های این عملکرد را در روندی فعال خواهد آموخت.
۲. تفکر درون بود: به این معنا که کودک در فرایندی شرکت نخواهد کرد که با دغدغه ها و مسائل درونی او کاملا بی ارتباط باشد.
۳و۴ : تفکر مراقبتی و همدلانه: روند فبک برمبنای تفکر مراقبتی خواهد بود بدین معنا که تفکر و پرسشگری نه به منظور رقابت بلکه در راستای اهتمام به دیگر شرکت کنندگان ومشارکت همدلانه و نه حذفی با آنها خواهد بود.
۵.تفکر جمعی: فبک نه بر مبنای تفکر و اندیشه ورزی در انزوا و به صورت فردی بلکه به صورت روندی گروهی و مشارکتی و همکارانه خواهد بود.
۶.معناسازی گفتگو محور: بر مبنای موارد قبل، معنا و حل مسائل از سوی خود کودکان و نوجوانان شکل خواهد گرفت. در این روند معنا و حل مساله امری نخواهد بود که که از پیش موجود باشد و کودک و نوجوان تنها باید منفعلانه به آموختن و حفظ کردن آن مبادرت ورزد، بلکه معنای چیزی خواهد که توسط خود کودک و نوجوان در حریان کفتکو و روند یادکیری ساخته و یا کشف خواهد گردید.
و در نهایت ۷.توانایی مواجهه با مسئله و حل آن از طریق فرایندهای مذکور.
هدف از کارگاه های کاربردی که در دفتر تبلیغات برگزار خواهند شد زمینه سازی اولیه ای ست برای آشنایی نظری وعملی مربیان با اصول اولیه این رویکرد مهم تربیتی.
کلید واژه:
سلام، لطفا این دوره رو بصورت مجازی هم بذارید، ممنون