مهارت های عملی در پرورش اخلاقی و معنویِ متربیان

مهارت های عملی در پرورش اخلاقی و معنویِ متربیان

 مرکز آموزش های کاربردی دفترتبلیغات اسلامی با همکاری قطب تعمیق ایمان و باورهای دینی و مقابله با جریان های انحرافی  برگزار می کند.

اکثر مردم می دانند که از نظر اخلاقی چه عملی خوب و بد است، حتی برخی از دانشجویان رشته اخلاق، شناخت دقیق‌تری از فضائل و رذائل اخلاقی دارند؛ ولی آیا این شناخت، آنها را به رعایت اخلاق، پای‌بندتر کرده است؟ مشکل کجاست که فردی آموزه‌های اخلاقی را می‌داند؛ ولی نمی‌تواند به خوبی‌ها پایبند باشد و از بدی‌ها اجتناب نماید؟
آگاهیِ به مطالب اخلاقی، غیر از رشد اخلاقی است و فرد باید مهارت بکارگیری اخلاق را کسب کند و به تعبیر دیگر مهارت‌های اخلاقی زیستن و اخلاقی عمل کردن را به دست آورند.

کارگاه آموزشی «مهارت های عملی در پرورش اخلاقی و معنویِ متربیان» به مربیان و مشاوران دینی این امکان را می دهد تا با شیوه های عملیاتی سازی اخلاق در مخاطبان خود آشنا شده و بتوانند بر اساس روش و الگوی ارائه شده در معارف اهل بیت (علیهم السلام) از جمله صحیفه سجادیه، مهارت کاربست اخلاق در زندگی و ارتقاء سلامت معنوی را به مخاطبان خود آموزش دهند.

طی این دوره، مخاطب علاوه بر مرور دیدگاه های علمی در باور اخلاقی ؛ چهار مهارت شناخت تعارضات معنوی، اولویت یابی، خود تربیتی و خود سنجی را فراگرفته و نسبت به پیاده سازی آنها در مخاطبان در موضوعات فنون افزایش تاب آوری و بخشایشگری و کاهش اضطراب، کبر و حسد.....تجربه عملی کسب خواهد کرد.

شرایط شرکت: عموم طلاب (خواهران و برادران) دارای سطح سه با اولویت دانش پژوهان رشته اخلاق و مبلغین تخصصی دفتر تبلیغات اسلامی درحوزه اخلاق، مشاوره و تربیت دینی کودک و دانش آموزی.

ظرفیت ثبت نام محدود (اولویت با کسانی که زودتر ثبت نام کنند).

شروع دوره متعاقبا اعلام می شود.

نحوه برگزاری:
حضوری
مدت زمان:
32ساعت
مهلت ثبت نام:
مهلت ثبت نام پایان رسیده
زمان شروع دوره:
دوره شروع شده است
زمان اتمام دوره:
دوره اتمام یافته است
سامانه آموزش مجازی
راهنمای ثبت نام
ارتباط با کارشناسان
گواهی دیجیتال
زمان ثبت نام به اتمام رسیده است
اصل اول تبیین تعارضات معنوی –تعارضات معنوی در باورهای اخلاقی براساس تجارب زیستی-علل تعارض در باورهای دینی
اصل دوم اولویت یابی- باورزیست اخلاقی در زندگی- مهارت اولویت یابی
اصل سوم خود تربیتی- پیش داوری – مفهوم خودسنجی –تمایزات خودسنجی
اصل چهارم ارزیابی- راهنمای روشمند خودسنجی اخلاقی نیایش محور
تحلیل ومقایسه پیش داوری وتجارب خودسنجی مبتنی بردعابراساس تجارب زیسته
دیدگاه علمی در باور اخلاقی –تبیین فرایند شکل گیری باور اخلاقی براساس تجارب زیستی
روش محاسبه خود- واکاوی منابع دینی- واکاوی آموزش ها دینی و اخلاق مداری
شیوه تثبیت اصول خودتربیتی اخلاقی مبتنی بردعا –تمایز این روش با روشهای تربیتی
شیوه وفنون کاربردی سازی توکل در کاهش نگرانی –تعارضات در توکل –انواع نگرانی
شیوه وفنون کاربردی سازی صبر در شرایط سخت–تعارضات در صبر –انواع صبر -
شیوه وفنون کاربردی سازی کاهش حسد در شرایط متفاوت–تعارضات معنوی در حسد
شیوه وفنون کاربردی سازی کاهش کبر در شرایط متفاوت تعارضات معنوی درکبر
کلید واژه:
ایتا روبیکا