بسم الله الرحمن الرحیم
نام اسباب بازی: مار و پله
1- نوع ساختمان: وسيله پلاستيكي با زمينه سفيد كه روي آن خانههاي شطرنجي به تعداد 136 خانه با رنگهاي مختلف ترسيم شده است.
داراي اشكال نردبان و دم مار ميباشد در هر تعدادي از خانهها كارهاي خوب و بد نوشته شده است.
2- شخص يا شركت سازنده: شركت سرگرميهاي علمي صنايع آموزشي.
کشور سازنده: ایران
3- جنس: پلاستیک
4- ساختمان: ساده
5- استفاده: ساده
6- مخاطب: دانش آموزان
7- تولید: انبوه
8- گروه سنی: ب
9- فضای استفاده: فضای بسته
10- هدف سازنده: آشنایی با کارهای خوب و بد.
نحوه استفاده و فوائد اسباب بازی مار و پله
11- نحوه استفاده (نحوه بازی): با انداختن تاس و آمدن عدد شش بازي شروع ميشود و به تعداد شماره تاس مهره در خانهها حركت مينمايد.
اگر مهره در خانه با كارهاي خوب قرار گيرد، از نردبان بالا رفته و اگر مهره در خانه بد قرار گيرد، از دم مار پايين ميآيد.
12- نظريه تكميلي براي ساختمان رسانه: اگر تصوير واقعي مار میآمد جذابيت بيشتري داشت.
چون اين مسابقه فقط بر روی شانس استوار است و تفكر و.... هيچ نقشی ندارد از اين جهت ضعيف میباشد و يك بازی كامل محسوب نمیشود.
اما در ارزيابی آن را جزو بازیهايی میدانيم كه جنبه سرگرمی دارد و بازی با آن برای بچهها اشكالی ندارد.
13- ارائه (كاربرد): آشنايي با مسائل اخلاقی، تاريخی ـ اجتماعی.
مربيان و مبلغان ميتوانند اين بازی را روی بنر بزرگ نمايند.
مثلاً در ابعاد 2/5 در 2/5 متر و در فضاهای باز و مكانهاي بزرگ، مسابقه بين شركت كنندگان برگزار نمايند.
14- تقسيمبندي اسباب بازي بر اساس محتوا: فرهنگی
15- تقسيمبندي اسباببازي بر اساس قالب اسباب بازي: مهره و صفحه
16- قسيمبندي اسباب بازي بر اساس تعامل كودك: فعال
17- ارزشيابي: مفيد است.
حالت سرگرمي دارد.
18- ملاحظات: از اين وسيله كمك آموزشي مربيان در مكانهاي مختلف استفاده مينمايند.
محتواي مطالب را مربي ميتواند بر اساس سليقه خود مرتب كند.
تعداد خانهها را كمتر نموده، زياد بودن تعداد خانهها خسته كننده است.
محتوای مطالب و مباحثی را كه مربی میخواهد در بين مسابقه بگويد، از قبل تهيه و مرور نمايد.