راهنمای آموزش مهارتهای تفکر و پژوهش
راه خلاقیت"، در پرورش حافظه نیست، بلكه باید آن را در رشد خیالپردازی، ایدهسازی، تقویت تفكر واگرا، تقویت تفكر نقاد، پرورش توانایی حل مساله، جراتورزی، هیجانپذیری تفكری، و توفان مغزی جستوجو كرد. پس "راه خلاقیت" را باید از آغازگری، جستوجوگری، و تقویت كنجكاوی شاگردان و خودمان جستوجو كنیم. این تفكر كه دیر شده و نمیتوان یا استعداد خلاقیت در شخص وجود ندارد بسیار اشتباه است. زیرا خلاق بودن به عنوان استعداد عمومی با انسان رشد میكند یا در وی متوقف میشود. نویسنده این كتاب سعی دارد "راه خلاقیت" خواننده را با دانش خلاقیت و حركت خلاقانه جمعآوری شده در كتاب پیوند بدهد تا مخاطب بنابر موقعیت خویش بتواند یك مربی خلاق، دانشجوی خلاق و شهروند خلاق، و به طور كلی یك انسان خلاق در همه شرایط و موقعیتهای زندگی باشد. كتاب مشتمل بر هفت بخش یادگیری خلاق و هوشهای چندگانه؛ موانع خلاقیت و روشهای برطرف كردن آنها؛ مثبتاندیشی راه خلاقیت؛ ذهنیت خلاق من؛ رشد خلاق در آموزش خلاق؛ آموزش مشاركتی و خلاقیت؛ و تقویت نواندیشی و نوآوری در كلاس درس است.