کودک فیلسوف، لیلا
پدید آورنده(ها):
مترجم(ان):
محل نشر/ناشر:
سال نشر:
1394
گروه سنی:
کلید واژه:
در نظام آموزشی فلسفه برای کودکان و نوجوانان، کتابها به شیوهای داستانی نوشته میشوند. این داستانها به نحوی نوشته میشوند که اکتشافات فلسفی با اخلاقی را برای کودکان بازسازی کرده و به عنوان محرک اصلی مباحثه و کندوکاو کلاسی، الگویی برای تحقیقهای دانشآموزان فراهم سازند. در کتاب حاضر داستانی از همین نظام آموزشی با عنوان «لیلا» ارائه شده است. این داستان اقتباسی از داستان «لیزا»، نوشتة «میتولیپمن» بنیانگذار برنامة فلسفی برای کودکان و نوجوانان است. قهرمان اصلی این داستان فردی با نام «لیلا» است که در مدرسه و به همراه دوستان و برخی معلمان خود کندوکاوهای فلسفی شکل میدهند و تلاش میکنند به مکاشفاتی فلسفی دست یابند. اتفاقات این داستان که در فضای کشور ایران رخ میدهد، در بردارندة کندوکاوهای اخلاقی است که شخصیتهای داستان عموماً با آن درگیر هستند.