امیران کوچک
مخاطب این کتاب بیشتر اولیاء، مربیان و رسانه ها هستند که به آنها آموزش می دهد که آموزه های اعتقادی را چگونه به کودکان این گروه سنی بیاموزند.
در آغاز کتاب، ویژگی های ادراکی کودکان از منظر روان شناسی رشد در سنین هفت تا چهارده سال، مورد بررسی قرار گرفته، آنگاه به روش هایی که در آیات و روایات برای انتقال آموزه های اعتقادی به آن ها مطرح گشته همچون روش قصه، شعر، گفت وگو، معما و چیستان پرداخته شده است. همچنین مبانی روان شناختی و قرآنی – روایی روش هایی که از قرآن و روایات به دست آمده، مورد تحلیل قرار گرفته است. پس از کشف روش ها، به نمونه های کاربردی روش ها در قرآن و روایات و نیز نمونه های امروزی روش های مستنبط از این دو منبع پرداخته شده است.
در فصل سوم کتاب که «روش ها و انتقال آموزه ها» نام دارد، ابتدا به روش قصه گویی اشاره می شود و بعد از اینکه به چیستی قصه می پردازد، اهداف و کارکردهای قصه را نام می برد که می توان از جمله این کارکردها به بر انگیختن تفکر، عبرت آموزی، آرامش یابی، نرمی دل و ... اشاره کرد. پس از آن به قصه های قرآنی و انواع آن پرداخته می شود. بعد از قصه گویی نوبت به شعر می شود و به جایگاه شعر در اسلام اشاره دارد و به نمونه هایی برای انتقال مفاهیم اعتقادی از طریق شعر می پردازد. بعد از قصه و شعر، روش هایی چون دعا، گفت وگو، پرسش و پاسخ و چیستان مورداشاره قرار می گیرد.
در صفحه های پایانی کتاب خلاصه ای از مطالب به دو زبان عربی و فارسی آورده شده است.