مدرسه و تربیت اخلاقی (تربیت اخلاقی در نظام تربیت رسمی چند کشور جهان)
پدید آورنده(ها):
مترجم(ان):
محل نشر/ناشر:
سال نشر:
1391
گروه سنی:
کلید واژه:
مطالعاتی که درباره اثربخشی مدارس در آمریکا انجام گرفت، نشان داد که تأثیر زمینههای خانوادگی بسیار فراتر از تأثیر مدرسه است. اما اینکه یک مدرسه دقیقاً چقدر تأثیرگذار است و چه عواملی در این تأثیرات دخالت دارند، فعالیتهایی است که اخیراً محققان در حال انجام آن هستند. در این میان مدارس هوشمند تأثیر بسزایی را ایفا میکنند. کتاب حاضر مشتمل بر هشت فصل است که نویسنده در آن اثربخشی مدارس، اصلاحات آنها و ویژگیهای مدارس هوشمند را تشریح کرده است. برخی از عنوانهای فصلهای کتاب عبارتانداز: مدرسه هوشمند در عصر تغییرات؛ تأثیر مدرسه؛ تعریف پیشرفت؛ اصلاحات مدرسه چیست؟؛ تغییر، پیچیده است؛ یادگیری و عملکرد؛ ماهیت هوش؛ سبکهای یادگیری؛ ویژگیهای تدریس برای یادگیری؛ مدیریت فرایند تدریس؛ یادگیری معلم؛ هوشهای نهگانه و... .