سواد رسانهای و مدیریت بحران
سواد رسانهای متشکل از دو عبات است: «سواد» و «رسانه».
همانطور که سواد خواندن و نوشتن به ما کمک میکند تا بتوانیم انواع جملات ساده و پیچیده را بفهمیم و معناهای متفاوتی از آنها برداشت کنیم، سواد رسانهای هم مهارتی است که با یادگیری آن میتوانیم انواع رسانهها و تولیدات رسانهای را درک، تفسیر و تحلیل کنیم. هر رسانه مجموعهای از نشانههای خاص خود را دارد که شناخت این نشانهها در با سواد شدن ما نقش مهمی را ایفا میکند.
قدرت رسانه در زمان بروز بحران و یا تأثیر بر ایجاد بحران و همچنین کنترل بحران بهعنوان یکی از مهمترین قدرتهای نرمافزاری دو طرف مطرح در بحران بهطور ویژه مورد توجه قرار داشته و سعی ایجادکنندگان بحران و کنترلکنندگان بحران به استفاده بهتر و بیشتر از آن است.
با توجه به این مهم و کارکرد رسانه در زمان بحران، نویسندگان این کتاب، در تلاش برای ارائه تصویری از قدرت رسانه در زمان بحران تلاش دارند تا از طریق بررسی موضوعات اثرگذار در بحران، قدرت رسانه را در مدیریت بحران مورد بررسی قرار دهند.
این کتاب تلاش دارد تا ذهن مخاطبان را با قدرت رسانه در فضای بحران آشنا نماید. از اینرو مطالب آن میتواند برای مدیران و کارشناسان رسانه و همچنین مسئولان سیاسی و بخشهای ذیربط در کشور که مأموریت ذاتی آنان ایجاد امنیت در جامعه است مورد توجه قرار گیرد.